امروزه شغل هاي بسيار گسترده ايي در سرتاسر دنيا به وجود آمده است كه نياز به معرفي و بازاريابي دارد. اما پيشرفت تكنولوژي و اينترنت ديگر بازاريابي هاي سنتي براي معرفي شغل ها كافي نيست. با توجه به رشد اينترنت و زمان بسياري كه همه ما براي آن اختصاص مي دهيم، بهترين بستر براي معرفي محصولات و خدمات شما همين فضاي مجازي و اينترنت است. همان گونه كه مي دانيد كسب و كارهاي آنلاين به تازگي غوغا كرده اند و فروش بسياري دارند.
به همين دليل يكي از بهترين نوع بازاريابي و معرفي محصولات و خدمات به افراد جامعه، بازاريابي ديجيتال يا همان ديجيتال ماركتينگ است. حال براي آن كه كسب و كار شما بتواند در عرصه اينترنت موفق شود، به توليد محتوا و در كنار آن نياز به دانش در زمينه چگونگي ساخت بك لينك و سئو سايت خود را داريد.
شما با استفاده از توليد محتواي تخصصي در وب سايت ها و شبكه هاي اجتماعي نظير اينستاگرام، لينكدين و ... مي توانيد فروش خود را چند برابر كنيد به دليل آن كه در دنياي گسترده اينترنت افراد بسياري با شما آشنا خواهند شد. در اين مقاله از وب سايت دايا به بررسي توليد محتوا تخصصي مي پردازيم، بنابراين براي كسب اطلاعات بيشتر، تا انتهاي اين مطلب در داياورك با ما باشيد.
توليد محتوا تخصصي
منظور از توليد محتوا تخصصي، محتواي ساخته شده و يونيك بنابر تخصص و حرفه شماست! كه البته توسط افراد كاربلد و با تجربه طراحي يا ساخته مي شود. فرض كنيد كه شما دندان پزشك هستيد و قصد داريد براي معرفي كسب و كار خود يك وب سايت يا صفحه اجتماعي طراحي كرده و در آن با استفاده از توليد محتوا و امور ديگر، مخاطبان خود را پيدا كرده و به مشتري تبديل كنيد.
براي اين كار نياز است كه توليد محتوا شما دقيقا مناسب با حرفه تان طراحي و ساخته شود، نه چيزهاي ديگر! يعني شما نياز به ايجاد محتوا در راستاي دندان پزشكي و موارد مربوط به آن داريد. به اين نوع توليد محتوا، توليد محتوا تخصصي مي گويند كه فقط و فقط مختص وب سايت شما و كسب و كارتان طراحي و ساخته مي شود ( منحصر به فرد است ).
انواع توليد محتوا تخصصي
لازم به ذكر است كه توليد محتوا تخصصي انواع مختلفي دارد كه در زير به آن ها اشاره كرده ايم:
- توليد محتوا نوشتاري
- توليد محتوا صوتي
- توليد محتوا ويدئويي
- توليد محتوا تجاري
تمامي انواع توليد محتوا ذكر شده در بالا مي تواند با توجه به حرفه و شغل افراد انجام شود، اما اين كه چقدر اين توليد محتوا موثر است يا به صورت تخصصي طراحي و ساخته شده، به نويسنده يا سازنده محتوا بستگي خواهد داشت. هر چقدر كه سازنده و نويسنده محتوا با تجربه تر باشد، به شكل شگفت انگيزي محتوا شما منحصر به فرد تر، تخصصي تر و تأثيرگذارتر خواهد بود.
توليد محتوا تخصصي بر اساس شناخت مخاطبان
يك نكته اساسي و بسيار مهم در توليد محتوا تخصصي شناخت مخاطبان مي باشد. اگر شما بدانيد مخاطبانتان به دنبال چه چيزي هستند يا از چه چيزهايي استقبال مي كنند ( در هر تخصص ) ميتوانيد محتواي خود را بر همين اساس آماده كرده و به افراد ارائه دهيد. اين كار باعث مي شود كه جذابيت توليد محتوا شما براي خوانندگان بيشتر شده و از همه مهم تر مخاطب را نگه داريد. لازم به ذكر است كه نگه داشتن مخاطبان به اندازه افزايش مخاطب از اهميت بسياري برخوردار مي باشد.
حال مي توان اذعان داشت كه براي شناخت مخاطبان راه هاي بسياري وجود دارد كه مي تواند به شما كمك نمايد تا محتواي تخصصي بر اساس شناخت مخاطبان توليد كنيد. يكي از راه هاي توليد محتوا تخصصي بر اساس شناخت مخاطب، اين است كه شما خود را جاي مخاطبان قرار دهيد و ببينيد كه چه چيزي شما را خوشحال مي كند؟! از چه چيزهايي راضي خواهيد بود. اين كار باعث مي شود كه محتواي مناسب تري را توليد كنيد.
هم چنين لازم به ذكر است كه راه هاي بسيار زيادي براي شناخت مخاطبان وجود دارد از تعداد بازديد گرفته تا ميزان پسنديدن محتوا و بازپخش و به اشتراك گذاري. اما راه تخصصي تر براي كمك بيشتر استفاده از دستيارهاي ديجيتال است. امروزه تعداد زيادي نرم افزار ساخته شده است كه مي تواند كمك فراواني به شما نمايد.
اين نرم افزارها مي تواند تعداد بازديد و هم چنين ميزان مدتي كه كاربر در صفحهي خاصي از سايت شما مانده است. يا اين كه پس از خواندن كدام محتوا به سراغ كدام يك از محتوا هاي ديگر رفته است و كلي موارد ديگر كه ميتوانيد با يك سرچ به اطلاعات بيشتري در مورد اين نرم افزارها، دست پيدا كنيد.